torsdag 10 februari 2011

Recept Vaniljkladdkaka!

När jag skulle ha kalas för min dotter tänkte jag göra några kakor som inte
är med choklad i,eftersom min mammas man och min son inte
är så förtjusta i choklad(hör och häpna=)  ).
Jag som chokladälskare,bakar oftast något med choklad i, men kom på
att jag ju väl kunde göra en vaniljkladdkaka lika gärna som man gör chokladkladdkaka!
Sagt och gjort.
Här kommer recept om någon är sugen på att prova =)  :

Vaniljkladdkaka!

6 dl socker
3dl mjöl
6 ägg
300 g smör
2,5 dl marsanpulver

Gör så här:

Sätt ugn på 175 g och smält smöret
låt svalna lite
Blanda ägg och socker
rör ner de torra varorna och rör om väl
häll sist i smält smör
ca 20- 30 min i ugn(eller tills den blir så kladdig som man vill ha den)

Jag spritsade min vanlijkladdkaka med vaniljkräm =)

2.25 dl grädde
1,5 dl florsocker
2 tsk vaniljsocker eller 1,5-2 korkar vaniljarom
blanda ihop och låt stå en stund i kylskåp
vispa till kräm

Lycka till!=)

1 kommentar:

  1. Den här kan vara något för mig för jag är nämligen inte heller så förtjust i choklad

    SvaraRadera