måndag 14 februari 2011

Till mum på alla hjärtans dag =)  !

Ja, jag har bakat så mycket tårtor och grejer ett tag nu ju,
så mina barn är nog ganska trötta på mina tårtor nu ;)
Så jag ville inte tråka ut dom med att göra en till dom idag
på alla hjärtans dag.
Köpte glass till dom att äta ikväll istället, och någon rolig leksak var.
Men..
..min mamma kom inte undan ;)  !!

Hon fick en liten minitårta med en groda som håller famnen full av blommor =)
Jag har sedan jag var liten samlat på grodor i alla möjliga former, grodor är liksom jag =)
Och blommor brukar man ju ge,så det fick bli denna lilla tårtas tanke.
Ett ,om än litet, men gott tack till min mum som alltid ställer upp för mig
och lyssnar och hjälper till så gott hon kan.
Tack mum!!

Jag fyllde den med vaniljkräm och hallonmousse
spacklade med smörkräm smaksatt med vanilj
och täckte och dekorerade med egengjord SP.




6 kommentarer:

  1. Mysig tårta. Härligt att han håller ett fång rosor i famnen. :-)

    SvaraRadera
  2. Tårtan låter smaskig och grodan är så himla söt :)
    Jättefin!

    SvaraRadera
  3. Vilken fin tårta och vilken härlig blogg du har

    SvaraRadera
  4. Vilken jättesöt liten groda! Mysigt med alla rosorna.

    SvaraRadera
  5. det här var den sötaste groda jag sett. Himla gulligt med rosorna.

    SvaraRadera