fredag 4 mars 2011

Stickningstårta!

Min styvsyster fyller år och beställde en tårta av mig =)
Det enda önskemål hon hade var gärna med hallon och inte sitt namn på tårtan.
Annars gick det bra med överraskning. =)
Hm,jag klurade lite,pratade med min mamma om vad min styvsyster gillar och så.
Hon går på en skola om handarbete och gillar väldigt mycket virka sy sticka scrapbooka mm.
Jag bestämde mig för en typ korg med garn i.
Ville ha den fint mörkt brun.Så tänkte testa göra chokladsugarpaste för första gången.
Hm.... Det var inte sååå enkelt som jag trodde.
Fick göra två satser för den första blev INTE bra, gick inte att kavla alls.
Tillslut var det den med vanlig mörk blockchoklad i som funkade bäst.
Men inte nöjd ändå.Blev inte som jag tänkt mig =(.
Fast min man försäkrade mig om att den var fin,så jag fick ju typ nöja mig =(
Stickorna var inte heller så enkla och göra. För att inte tala om garnen,önskar jag haft en 
sugarcraftgun till dessa. Ett evigt rullande lixom.
Oj vad jag gnäller.=)
 Ja, ja här kommer bilder på tårtan :



Fylld med hallon,grädde och lemoncurdgrädde
spacklad med mjölksmörkräm täckt med chokladsugarpaste
Garnen är chokladmuffins täckta med SP
andra dekorationerna i SP.

Hoppas hon blir glad och nöjd
trots att jag inte riktigt blev det.

men tröstar mig med att övning ger färdighet. =)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar