söndag 14 augusti 2011

11-års tårta.

Imorgon fyller äldsta pojken min 11 år!
Stor kille nu.
Han hade sagt för ett tag sedan att han ville ha en super mario tårta eller nåt med lego.
Jag har haft en plan,att blanda de båda teman.=)
Men ville tårtan skulle bli en överraskning,kunde därför inte förbereda tårtan i förväg.
Satt igår kväll och natt och modellerade super mario och skar och skar
bit efter bit till lego tårtan.
Oj vilken tid det tog, och oj vad trött jag var.
Tröttheten (efter en hel dags städande o förberedelser inför dagens kalas) gjorde att
jag inte orkade lägga tid på att mäta varje "lego bit",
resultatet av det blev att det blev små små mellanrum här o var så smörkrämen
tittade fram lite.
Men med tanke på hur trött jag faktiskt var, så blev jag ändå nöjd med tårtan.
Ännu nöjdare blev jag när min pojke väckte mig imorse för att säga hur FIN han tyckte
tårtan var.Varpå han även i tid och otid öppnat kyldörren för att titta på tårtan.
=) Det betyget räcker för mig!

Fyllde den med fyllning som min son självklart valt:
hallonsylt,hallonmousse och dumlefluff,spacklade med vaniljsmörkräm
täckte och dekorerade med marsipan.




Alla barnen såg att det var Supermario =)
man vet ju aldrig.
När jag frågade Wiggo om han tyckte det såg ut som Super mario sa han:
"Men hallå mamma, det är väl klart!"
=)


Puss pojken min
och grattis på födelsedagen!!!
<3

1 kommentar:

  1. Vilken härlig tårta. Och jag håller med dig, när man får bra betyg från födelsedagsbarnet så känns det som bäst. :-)

    SvaraRadera