lördag 12 november 2011

Blixten o Bärgarn.

Lille Elias som jag förut gjort dessa tårtor till när han fyllde 2år,
har nu blivit 3 år =)
Traktor intresset verkar nu har övergått till Blixten och Bärgarn intresse istället =)
En väldigt populär bil den där Blixten, har jag ju gjort några gånger förut.
Men hans polare Bärgarn var det premiär för mig att moddellera.
En inte helt lätt bil att moddelera vill jag påpeka
men det är alltid kul och spännande med utmaningar =)
Han blev inte klockren, men han blev rätt lik och mina barn(som är mina ständiga försökskaniner);)
såg att det var Bärgarn jag gjort iallafall. ;)


Bärgarntårtarn är chokladbottnar fyllda med 
rårörda jordgubbar och kokosmousse 
Blixtentårtan är ljusa tårtbottnar fyllde med
Geishaganache och kokosmousse
Båda är spacklade med mjölksmörkräm och täckta och med marsipan.





Här ser man att Bärgarn skulle varit lite högre på mitten,
han är ju egentligen lite mer lastbilsaktig.
Men jag är ändå nöjd överlag
med tårtorna.
=)




Grattis Elias på 3-års dagen!! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar