fredag 28 juni 2013

2 doptårtor

 
Nu var det längesen jag bloggade.
Har lugnat ner lite med tårtandet,
hade svårt att hinna med
min familj när det var som mest.
Så nu gör jag bara tårta när jag VERKLIGEN har tid  =).
 
Några tårtor har jag gjort under tiden jag missat blogga
så det kommer några nu på raken =).
 
Börjar med två doptårtor jag fick äran att göra
till en liten pojke som skulle heta Hugo
På ena tårtan blev det en dopbebis
och på andra tårtan blev det ett litet pojklamm,då Hugo har ett
favoritkramisdjur som är ett lamm.
Fast jag såg aldrig kramisdjuret och fick improvisera
ett litet lamm och hoppas att det skulle bli nåt liknande.=)
 
 
Tårtan med dopbebisen är fylld med rårörda jordgubbar
och vitchokladganache
spacklad med vaniljsmörkräm
täckt med marsipan
 
Tårtan med lammet är fylld med hallonkompott
och chokladkräm
spacklad med vaniljsmörkräm
täckt med marsipan
denna tårta är även gluten och laktosfri.
 
 
 



Lilla bebislammet blev gulligt tycker jag =)
 
 
 
 
 
Grattis Hugo på din dopdag!!  =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar