fredag 28 juni 2013

Blomkorg tårta

Min dotter slutar förskolan!
Idag var hennes sista dag.
Känns sjukt att hon redan är så stor,till hösten börjar hon alltså skolan!!
Min lilla snutta =).
 
Ville göra en tårta att ge till personalen på förskolan
som har 4 avdelningar, gula gröna  blåa och röda.
Min dotter gick på röda, men har även när hon varit yngre
gått på gröna och gula.
Och mina pojkar, när de var små, gick på blåa avdelningen.
Så,ni ser, jag har haft barn på alla avdelningar =).
Mina barn har trivts jättebra
och alltid längat till förkolan
och vi som föräldrar har alltid trivts med personalen
och tyckt kontakten med dem varit fin.
Min dotter var lite ledsen idag ,
vissa kompisar kanske hon aldrig träffar mer
och fröknarna träffar hon ju inte så mycket heller
om vi inte hälsar på=).
Men hon tycker det ska bli kul att börja skolan=).
 
 
Tårtan som jag gjorde blev en korg full med
sommarblommor och även en och annan jordgubbe =)
Fylld med citronmousse, rårörda jordgubbar
och glasscreme.
spacklad med mjölksmörkräm
täckt med ,marsipan
dekorerad med marsipan och sockerpasta.
 
 
 
 
 
 
Tack alla personal på markgatans förskola
för allt kul, spännande, lärorikt osv
som ni gjort med/för våra barn!
=)
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar