onsdag 22 december 2010

Julpralin!

Har ikväll gjort lite goda praliner till julafton.
Tar alltid med mig ett antal olika sorters julgodis då =)
Har gjort rocky roads igår (de riktiga receptet),och även mördegskakor med dumle och noblesse.
Imorgon blir det fler lussebullar och troooor jag ska testa gör antingen lakritstryffel
eller bountybollar(eller båda och ;)  ) också.
Båda dessa sorter har jag sett på Hanna bakfnatts blogg,och hon har ju alltid så
fina bilder att man blir så sugen att prova göra allt själv =))) .

Dessa praliner blev det idag:
Penslade botten(som sedan blev toppen) med vit choklad,och kanterna med mörk choklad
fyllde med DDL och en hasselnöt och sedan fyllde jag på med mer mörk choklad.
Blev mumsiga....får hoppas jag kan hålla mig till julafton.;)


God jul! =)

2 kommentarer: