tisdag 6 mars 2012

Strassburgare

Sugen på småkakor igen, jajamen! =)
Jag gillar verkligen småkakor, de är fina och söta och goooooda! ;))
Denna gång blev det en slags strassburgare.
Man kunde lägga ihop dom med en smörkräm eller choklad emellan,
men jag valde att bara strecka dom med choklad.
Det blir fint och enkelt och inte för stora kakor att äta.








Recept:

100 g smör
1 dl florsocker
1 msk vaniljsocker
1 1/4 dl vetemjöl
1 dl potatismjöl

Kakao
choklad till dekoration

Gör så här:
Låt smöret bli rumstempererat. Rör smör, florsocker och vaniljsocker till en jämn smet.
Tillsätt potatismjöl och vetemjöl lite i sänder och rör kraftigt hela tiden gärna med elvisp.
Jag gjorde en två satser,i ena  bytte jag ut ca 1/4 dl av vetemjölet till kakao istället
Spritsa sedan två längder bredvid varandra och grädda i 175 grader i mitten av ugnen i ca 10 min.
Dekorera med choklad när kakorna svalnat.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar