onsdag 26 januari 2011

Testing testing  ;)

Känt mig lite kymig idag. Huvudvärk och lite förkyld.
Men var så sugen på nåt gott =) och på att baka nåt.
Bestämde mig för att testa täcka en tårta med min egengjorda SP.
Modellerade lite med den innen. men ville se hur den blev över en tårta såklart=)
Den var ju så enkel att göra att jag hellre gör egen än beställer hela tiden, om den håller måttet.

Gjorde alltså en snabbtårta idag,underarbetet blev således inte i närheten av perfekt,men ändå.

Chokladbottnar fyllda med chokladkräm och skivad banan
spacklad med chokladsmörkräm,täckt med egengjord SP.





Får ursäkta att min fantasi inte orkade mer idag än några blommor.
Men den blev lite söt och rar iallafall. =)
OCH,   jag tyckte faktiskt att SP:n var rätt bra, kunde varit bättre,
men bra ändå.
Nästa gång kanske jag lägger lite mer tid på tårtan och då blir säkert
SP:n bättee oxå.




Glad att min SP höll!! =))

2 kommentarer:

  1. Jag tyckte den blev jättesöt! ofta blir det lite enkla mer effektfullt. Imponerad att du lyckades så bra att modellera med egen SP, jag brukar använda köpt till det (oftast iaf). Men täcka tycker jag väldigt bra med egen.

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte tårtan var jättesöt! Och krya på dig, hoppas huvudvärken och förkylningen försvinner snabbt!
    Jag använder bara egengjord sugarpaste, både till att täcka och att dekorera. Tycker det fungerar jättebra så jdet kommer jag fortsätta med eftersom det är billigast.

    SvaraRadera