onsdag 18 maj 2011

Chokladpaj

Idag på morgonen gjorde jag ananaspaj igen =) för att kunna bjuda min
mamma och syster på lite fika när de skulle komma och hälsa på idag.
Mumsigt
Sen ikväll blev jag sugen på att göra paj igen, fast med choklad denna gången.
Äälskar choklad! =)

Den fick gott betyg av min ena son, som precis som sin mamma, oxå älskar choklad.
Min andra son åt hellre lite till av ananaspajen som blev över efter fikat på dagen.
Med lite glass till var detta toppen.
Jag gillade chokladpajen MYCKET!  =)


Bilder och recept:


   
Recept:

Pajdeg:
150 g smör
1 dl socker
3 dl mjöl
2 tsk bakpulver


fyllning:
200 g grädde
80 g mjölk
200 g choklad
1 ägg


Smält smöret i en kastrull och ställ det åt sidan. Rör i socker, mjöl och bakpulver när smöret svalnat något. Tryck ut degen i en pajform.
Till fyllningen blandar du mjölk och grädde i en kastrull, låt detta koka upp. Tillsätt chokladen och rör om tills den smält helt.
Vispa upp ägget och tillsätt det under konstant vispning. Fyll pajformen med chokladfyllningen och baka
i ca 20-25 min i 175 grader.
Servera gärna med bär och glass eller vaniljvisp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar