tisdag 19 juli 2011

Innebandy tårta.

Fick i uppdrag att göra en tårta till en klubbträff.
Temat var innebandy,då det är det klubben utövar  ;)
Måste medge att denna gång,har inte hänt precis förut,
hade jag lite dålig fantasi.
Ville försöka få den lite rolig, men inte fjantig.
Dessutom trilskades marsipanen med mig,
gissar på att det var ganska varmt i köket då jag täckte tårtan.
Nåja, jag får väl vara nöjd ändå, lyckades ju iallafall knåpa ihop ett mål,
vilket krävde 3:e gången gillt metoden .
1:a försöket kavlade jag nog den vita SP:n för tunt, så gick sönder när den torkat,
 2:a försöket var jag antagligen för otålig
och tog loss SP:n från sin "ställning" för tidigt och pga det inte höll ihop.
MEN, 3:e gången gick det bra! =)
Man lär sig av varje misstag.
Jag såg ett mål gjort hos bloggen bakverk och fika stunder(som jag ofta besöker =)  )
och försökte så gott jag kunde efterlikna det.
Loggan fick vara på toppen på tårtan.
Sen på kantan "skrev" jag:   "BIBK i våra hjärtan"
=)

Fyllde med rårörda jorgubbar
och vitchokladkvarg
spacklade med mjölksmörkräm
täckte med marsipan
dekorerade med SP och  marsipan.




Som synes så är bollen i mål
Så detta måste ju då vara motståndarnas mål   ;))


Hoppas systra min och hennes man (det är min systers mans klubb)blir nöjda
trots vissa "störningsmoment" 


=)

1 kommentar:

  1. Ja ibland så går det inte riktigt som man tänkt sig från början, men övning ger färdighet :-) Tyckte den blev bra till sist.

    SvaraRadera