tisdag 24 januari 2012

Tårta till dagis.

En släkting till mig jobbar på min dotters dagis,
men nu har det blivit dags för henne att sluta och hon ville då
bjuda alla som jobbar där på tårta =)
Jag fick äran att göra den. =)

Dagiset är indelat i 4 stycken avdelningar som heter:
Röda, Blåa, Gröna och Gula.
Jag tänkte då att dessa färger skulle finnas på tårtan,
och en pojke som leker i en sandlåda representerar, såklart,  alla
barnen och deras lek.
Min släkting ville även att det skulle finnas en liten text på tårtan
som visar hur roligt hon haft det  på stället.

Fyllde den med jordgubbar och
lemoncurdgrädde
spacklad med mjölksmörkräm
täckt och dekorerad med marsipan.




"Tack för allt kul" står det, och det måste hon verligen haft
för detta dagis (förskola) är verkligen mycket trevligt,
alla mina barn har trivts superbra där!! =)

Många barn kommer säkert att sakna henne!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar