fredag 6 april 2012

Påsk

Idag hade vi liten påskfest här hemma
det fick bli idag för de andra dagarna i påsk jobbar jag.
Gjorde två små påsk tårtor med prinsessfyllning och en
hallon och chokladmousse tårta.
Det fick bli relativt enkla tårtor,kände mig trött efter min första praktikvecka
på Ninas Konditori i Mörrum(som är ett mycket trevligt och mysigt konditori,åk dit o fika)!
Det brukat ofta bli så, märker jag, att jag inte lägger lika mycket krut på
tårtor vi själva ska ha som när jag gör till någon annan, men det är fint ibland
med lite enkla tårtor oxå ju! =)


Moussetårtan var gjord på riktiga hallon och italiensk maräng
och god chokladmousse,browniebotten.Den var god , men hallonmoussen kunde varit bättre.
Får nog göra den fler gånger,fast bättre nästa gång ;))


Slänger in en bild på smörgåstårtan vi bjöd på oxå bara för att =) ;)







Glad Påsk alla!! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar