söndag 15 april 2012

Skylander tårta till min 9-åring.

Japp, min mittimellanpojk har fyllt 9 år nu,stora killen snart.=)
På sin födelsedag fick han  göra sin alldeles egna tårta,
jag hade köpt en hel hög med massa olika godis som han kunde dekorera
tårtan hur han ville med.
I den tårtan var det chokladbottnar,chokladkräm, hallonsylt och även
chokladkräm runt om hela tårtan oxå
för han älskar choklad =).
Han var helnöjd med hela tårtproceduren,allt från att fylla den och dekorera den
till att äta den =)))

Till hans kalas ville han ha en skylandertårta
Skylanders är,för er som kanske inte vet det,ett wii spel
med massa olika slags "gubbar" som man sätter på en sorts portal
som "skannar" in gubben i spelet så man spelar som just den gubbe man sätter på portalen.
Jag ville göra tårtan som portalen och så en av "gubbarna" på "portalen" då.=)
Gubbarna är inte helt lätta att göra, speciellt då jag inte precis hade någon sugarpaste hemma
som ju stelnar snabbare än marsipan,och ju är lättare att moddellera vissa saker med.
Men marsipan fick det bli.
Gjorde så gott jag kunde iallafall.
Men födelsedagsbarnet blev glad och nöjd över tårtan så det var ju bra! =)
"Gubben" jag moddellerade heter "Drill sergeant" och är någon slags robot tror jag.


Fyllde iallafall tårtan med hallonsylt(efter min sons önskemål)och grädde med mjölkchokladbitar i,
spacklade med vaniljsmörkräm, täckte och dekorerade med marsipan.






Och här kommer förstås en bild på min pojks egengjorda tårta =)

Syns väl att det ligger i generna ;))






Stort grattis till min fina fina Laban!!! <3<3   =)))




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar