lördag 16 juni 2012

Bröllopstårtor

Jag har fått göra mina första bröllopstårtor!! =)
En verklig ära! Mycket roligt!! =)
En "gammal" klasskompis skulle gifta sig idag och hon frågade om jag ville göra
tårtorna......hm.....klart jag ville ju!!
Hennes man är från USA och de hade redan gift sig för ett tag sedan där,
på en strand.Nu ville de gifta sig här med hennes släkt och vänner.
Tema strand och Sverige/USA var ganska givna här ;) !

Så jag gjorde en himla massa snäckor som dekorationer
en caketopper som två hjärtan i varandra,ett med svenska färger och
ett med amerikanska färger
och sedan tyckte jag det vore fint med sand med deras initaialer i på  toppen oxå.

Det blev,av praktiska skäl,två tvåvånings tårtor
Båda är fyllda med rabarber/jordgubbs kompott,grädde och vitchokladganache.
De är täckta med sockerpasta, dekorerade med Sp och marsipan.







Efter hennes man och svåger hämtat tårorna fick jag ett gulligt sms
av bruden att hon tyckte jättemycket om dem och tackade så mycket =))
Blev jätteglad såklart,var helt klart nervöst inför att göra någons bröllopstårta
och blev alltså så glad o lättad att de var nöjda med dom!! =)



Hoppas ni fick en underbar bröllopsdag till,
alla lycka till er Jenny och Todd!!
=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar