söndag 17 juni 2012

Mazzarinmuffins

Jag gillar kakor med mandelmassa i =)
så häromkvällen blev det dessa mazzarinmuffins och jag
fyllde dom med en mandelmassefyllning(remons) som jag brukar använda i olika slags vetebröd.
De blev himla mumsiga!
Jag pudrade bara dom med florsocker när de svalnat men man kan ju även bre dom med
glasyr istället,så smakar de ännu mer likt mazzariner =)





Recept:
200g mandelmassa
100g smör
1 dl socker
2 ägg
2,5 vetemjöl
 1 tsk bakpulver

Fyllningen har jag inga exakta mått på
men ingredienserna är:
mandelmassa
smör
vaniljkrämpulver
vit sirap

Gör så här:
Riv mandelmassa och rör i det smälta smöret och sockret.
Vispa äggen lite och rör ner dom i mandelmassesmeten.
Blanda sist ner mjölet med bakpulvret,
Fyll formar med smeten,grädda i ugn på 175 grader i ca 15 min.
Eller innan du sätter in i ugn fyll en sprits med fyllningen och spritsa
in i mitten av formarna,och grädda sen.
När de svalnat pudra över med florsocker.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar