tisdag 19 juni 2012

Choklad och tuttifrutti whoopies

Har faktiskt inte provat whoopies förut och
tänkte att det var dags kanske ;).
Hittade ett recept på choklad och apelsinwhoopies,men jag hoppade över
apelsinsmaken och körde på tuttifrutti istället =).
Tyckte att det lät så mycket skojigare!



Så här blev dom:
Man kan ju även rulla kanterna i lite färgat strössel för
så SER de även tuttifruttiga ut ;)
men jag hoppade det,tyckte de var fina som de var.






Recept:
100 g smör
1 1/4 del socker
1 ägg
3 dl mjöl
2 tsk bakpulver
1/2 dl kakao
1 tsk salt
1 1/2 dl mjölk

Fyllning:
100 g vit choklad
300 g philadelphiaost
1 1/2 apelsin(skal) eller som jag,tuttifruttiarom

Gör så här
Vispa smör och socker poröst,tillsätt ägget
rör ner mjöl bakpulver kakao salt och sist mjölken.
Spritsa klickar på en bakplåtspapperklädd plåt
grädda kakorna i ca 10 min i 175 grader.
Medans kakorna svalnar gör fyllningen:
Smält den vita chokladen och rör ihop med philadelphiaosten.
Riv skal av apelsin och blanda i eller, som jag , häll i några droppar av
någon god arom. Spritsa eller klicka på fyllingen på kakorna och lägg ihop dem
två och två.Rulla i strössel eller låt bli. ;)
Mumsa på....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar