lördag 11 februari 2012

3 tårtor

Min man skulle ha fest och ville att jag skulle göra tårtor
till detta tilfälle.
Festen ska han ha på samma ställe som han brukar jobba som ordningsvakt
på om helgerna.
Två tårtor skulle han bjuda på på festen och en tårta ville ha ge till
sin chef på stället.
Många olika människor på festen men gemensamma nämnaren
var ändå att alla var killar. =)
Efter lite funderande bestämde vi att det då passade med tutt-tårtor ;)  .
Till hans chef försökte jag mig på att få tårtan att påminna om
en kapsyl med ställets logga på,blev sådär.

Fyllde alla tårtorna med hallomousse och vitchokladganache
spacklade med mjölksmörkräm
täckte med marsipan.






Dessa tårtor är jag inte nöjd med,
vill bara tillägga det.
Har haft väldigt stressigt och varit sjuk
och detta är ingen bra kombination
för att få ihop fina tårtor.
Min man var nöjd med dom iallafall
men,,,hm,,,,inte jag,,tyvärr.



Hoppas gästerna kommer tycka om dom iallafall



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar