lördag 18 februari 2012

Chokladsemlor(test) .

För ett tag sedan fick jag en förfrågan via mail
från Arla som undrade om jag (och andra bloggare)
ville provbaka och recensera något av deras recept på semlor
Tänkte ju ändå baka semlor =) så det gick ju bra tyckte jag.


Jag fastnade för receptet på chokladsemlor, chokladälskare som jag ju är ;))
Fast jag gjorde minisemlor istället för vanlig storlek.
En lagom mumsbit, tänkte jag.=)

I själva degen skulle man ha pucko istället för mjölk
och man kunde ha chokladbitar i fylllningen
och sedan skulle man såklart ha chokladgrädde på.=)
Jag pudrade sedan en blandning av kakao och florsocker på.


Resultatet blev bra, de blev goda och mumsiga =)
Vet inte om de slår vanliga semlor
men de är helt klart ett gott alternativ tycker jag =)







Prova ni oxå att baka dessa goda chokladsemlor.=)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar