lördag 15 september 2012

Kladdkaka-lakrits

Jag gillar kladdkakor!
Vem gör inte det lixom! ;)
Jag gillar även choklad med lite lakritssmak och ville göra detta med en kladdkaka.
Jag smälte ner Kick och hade i kladdkakan
och det blev himla mumsigt.
Denna kaka blev en del av mitt Fredagsmys tillsammans med filmtittande med barnen.


Denna kaka kanske inte ser så mycket ut för världen
men den var kladdig,gojsig, saftig och goood! =))
Tänkte fuska och ta en liten bit till av den redan till frukost idag ;)
men se den var slut redan,hela familjen verkar ha gillat denna kaka!



Självklart är det säkert gott med en klick grädde till denna kaka,
som till alla kladdkakor,
men jag körde au naturell denna gång  ;)


Recept:

2 ägg
2 dl socker
2,5 dl mjöl
50 g smör
2 msk kakao
100 g mörk choklad
4 st kick

Gör så här:
Smält choklad och kick över vattenbad
Vispa ägg och socker,smält smöret och häll
i äggblandningen.
Blanda i mjöl och kako
blanda sist ner den smälta choklad/kick blandningen.
Grädda i ugn 175 grader i ca 10-15 min beroende på hur kladdig man vill ha den.

1 kommentar:

  1. åh ja älskar lakrits och käck är så gott och låter ännu godare i kladdkaka,mums nu vill ja allt ha

    SvaraRadera