tisdag 11 september 2012

Knäpplekakor.

Häromdagen blev det småkakor igen =).
Jag fyller år nästa månad och kan ju vara bra att så smått börja baka till kalaset.
Det blev knäpplekakor!
Små kakor med smak av kanel och med äppelmos i. =)
Alltså knäpplekakor ;))

De var väldigt goda tycker jag och kändes mumsigt höstiga.
Jag gjorde eget äppelmos(första gången faktiskt) och det var ju,
som väntat, inte så himla svårt.
Dessa kakor kommer jag göra igen.
Barnen gillade dom oxå,utom min femåring som inte var så förtjust i dom.


En kopp kakor någon?  ;)



Recept:
4,5 dl mjöl
1dl socker
200 g smör
1 msk kanel
1-2dl äppelmos.

Gör så här.
Blanda ihop smör socker mjöl och kanel till en deg.
Rulla till två rullar och lägg i kyl en stund.
Dela i lagom stora bitar,rulla till bollar och lägg i  en småkaksform,
Tryck till ett litet hålrum i varje boll och klicka i äppelmos.
Grädda i 200 grader i ca 10 minuter.

Här kan du hittar recept på äppelmos

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar