lördag 29 september 2012

Nutellacookies

Jag gillar cookies!
Problemet med cookies är bara att de slinker ner så lätt, en efter en,
och plötsligt är kaklådan tom utan att man fattat hur!  ;))
 
Några av de godaste cookies som jag ätit  är dessa Nutellacookies.
Jag har alltid haft svårt att låta bli barnens nutellaburk,
den lixom står där i skåpet och viskar efter mig var och varannan dag. ;))
Nu med dessa kakor kan jag kanske låta bli barnens mackpålägg. =)
 
De är så simpla att göra att man storknar.
Finns ingen anledning att köra o köpa cookies när man är suuuugen,
när man ändå hinner slänga ihop dessa lika snabbt!
 
 
Mums!!!
 
 
Recept:
2,5 dl nutella
1 dl socker
2,5-3 dl mjöl
1 ägg
 
Gör så här:
Blanda ihop ingredienserna snabbt och lätt.
(jag vispade faktiskt=)  )
Forma till små kulor och lägg på en bakpapperklädd plåt.
Platta till dom rejält.
Grädda i 175 grader i 5-7 minuter.
När dom svalnat kan man (som jag) dekorerad dom med choklad,
eller inte.De är goda hur som helst. =)
Av detta recept fick jag ut ca 40 kakor.
 
 
 
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar