fredag 23 september 2011

Hello kitty nr 6.

Hello kitty tårtor är roliga att göra
och kan ju varieras i det oändliga känns det som. =)
Denna blev riktigt tjejig och rosa.
Bara andra gången jag modelerar hello kitty,har gjort flest platta motiv av henne.
Men känner mig klart nöjd med henne och det är absolut framsteg om man
jämför med det jag modelerat förut av henne.

Fyllde denna med samma som tvillingbrorsans tårta(blixten nr 3):
rårörda jordgubbar,lemoncurdgrädde och glasscreme
spacklad med mjölksmörkräm,täckt och dekorerad med marsipan.



Banden som går upp längs kanten satte jag med vilje lite oregelbundet
tyckte om när inte allting är exakt och spikrakt  =))




Grattis Melisa!!  =)

2 kommentarer:

  1. Jättesöt liten Hello Kitty. Roligt att du tycker att det går att variera i oändlighet, jag tycker jag börjar få svårt att komma på nytt. Men jag har väl kanske sämre fantasi bara :-)

    SvaraRadera
  2. Eller så är det bara så enkelt som att du har gjort många fler hello kitty tårtor än jag =)) ;). Tack för komplimangen ! =)

    SvaraRadera