söndag 11 september 2011

Tack tårta!

Blev sugen på att göra tårta(vad ovanligt). ;)
Min mamma ska passa alla mina barn=) imorgon,då det är
barnfri dag på dagis och studiedag i skolan.
Hon ska även passa min systera två barn.
Det blir många barn i olika åldrar att passa samtidigt för min mum.
Och eftersom jag vet att hon är en upptagen kvinna(men gärna ställer
upp och passar våra barn då och då) så vill jag såklart tacka henne så
väldiga för hennes hjälp.
Och det passade ju bra ihop med mitt tårtbakarsug! ;))
Samtidigt som jag fick öva lite pikering på tårtan som
jag pikerade med kristyr.
Detta har vi nämligen fått öva på i skolan i veckan,plus
modellering och spackling av tårtor.
Allt sånt som jag ju älskar =)!

Så tack mum för att du återigen passar mina barn!
Jag är sååå glad och tacksam för din hjälp!!

Tårtan är fylld med rårörda jordgubbar och citronmousse
spacklad med mjölksmörkräm, täckt med marsipan
dekorerad med kristyr.

Tyckte den blev helt ok, och lite söt sådär =)







Puss och kram min mum! =)


1 kommentar:

  1. Kul att öva lite på att spritsa, tycker jag använder den tekniken alldeles för sällan. Tyckte det var snyggt med röd tårta och vit spritsning.

    SvaraRadera