torsdag 1 september 2011

Chokladmuffins!

Muffins idag oxå.
Denna gången gjorde jag efter ett bra grundrecept jag hittade på bloggen
 baka baka liten kaka.

Chokladmuffins:

150 g smör
2 dl gräddfil(fast jag använde grädde)
Skal av en citron (jag hade citronessans)
2 ägg
1,5 dl socker
1 tsk vaniljsocker
3 dl vetemjöl
1 dl kakao
2 tsk bakpulver
1 nypa salt

Smält smöret och tillsätt mjölk och citronskal. Vispa ägg, socker och vaniljsocker vitt och pösigt. Rör ner den ljumma vätskan. Blanda vetemjöl, bakpulver,kakao och salt och vänd ner det i smeten. Fyll muffinsformar till 2/3 med smet. Grädda i mitten av ugnen i 200 grader i ca 20 minuter
Jag  tryckte ner några kinapuffar i varje muffins oxå innan de gräddades
men man kan ha tex polly eller dumla eller nån annan god choklad istället oxå.


Mycket goda blev dom.
Och de puffade upp precis som man vill ha dom.
Tack baka baka liten kaka Tove!!
=)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar