lördag 3 september 2011

Minicupcakes tårta!

Min systers man ska ha en kusinträff.
Jag erbjöd mig att göra nån god efterätt eller tårta om hon inte ville själv.
Det fick jag gärna göra =) !!
Eftersom det inte var nåt särskilt tema fick jag fria händer
att göra något som passar när som helst.
Jag tänkte först göra en tårta som en korg full med chokladdoppade jordgubbar i,
men eftersom jag inte hittade några färska fina jordgubbar,fick jag tänka om.
Jag kom på att jag kunde göra minicupcakes att sätta i "korgen".
Tänkte att det skulle bli lite kul.
De skulle bli 10 st på festen så 10 cupcakes fick det bli.

Tårtan är chokladbotten fylld med mosade hallon,grädde och chokladkräm.
Spacklad med mjölksmörkräm med chokladsmak,
täckt med marsipan och SP och riven choklad under cupcakesen.
Cupcakesen är choklad muffins med hallon i,spritsade
med choklad fudge frosting,dekorerade med sp blommor.



Så här såg minimuffinsarna ut innan jag plockade ut dom ur
silikonformarna och spritsade dom. Söta va! =)



Hoppas tårtan blir omtyckt!=)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar