torsdag 16 juni 2011

Kan inte kommentera =(..och kladdkaka=)

Ett bra tag nu har jag inte kunnat kommenterat på andras bloggar =(
Vet inte varför. Är himla tråkigt att inte kunna berömma
massa fina tårtor ju!
Är det någon som kanske vet vad detta beror på?
Och hur man gör så att det går igen?
Mycket tacksam för lite hjälp och tips!


Passar samtidigt på att lägga ut bild och recept på en enkel god kladdkaka
jag gjorde häromdagen,med marshmallows och hasselnötter





100 g smör
100 g mörk choklad
2 ägg
2 dl socker
2 tsk vaniljsocker
2 1/2 dl vetemjöl
minimarshmallows efter smak
grovhackade hasselnötter efter smak.

Vispa ägg, vaniljsocker och socker. Smält smöret, rör 100 gram av chokladen i det och blanda i. Rör ner vetemjölet. Häll smeten i en smord form med löstagbara kanter. Baka i 15-20 minuter i 200 grader.
Efter ca5 min i ugn strö över marshmallows och nötter(detta för att de inte ska sjunka ner i kakan
för mycket).Grädda sen klart kakan.
Mums!


2 kommentarer:

  1. Jag hade också problem. När du loggar in, se till att INTE ha rutan håll mig inloggad ikryssad. Det hjälpte för mig. Innan jag upptäckte det så kunde jag inte skriva hos andra.

    SvaraRadera
  2. Men gud, att det var såå enkelt att fixa det!! =)
    Jag som inte kunnat kommentera på läääänge!

    Supertack för hjälpen!!! =)

    SvaraRadera