torsdag 2 juni 2011

Sommartårta

Jag kom på ,lite sent, att jag vill vara med i en tävling
om att baka sitt bästa sommarminne.
Typ vad man tänker på när man tänker på en typisk sommar.
Jag kom fram till att jag tänker på att mina barn får sommarlov och jag och
min man semster och vi kan ha det extra kul och mysigt tillsammans.
Jag modellerade tre barn,som får representera mina såklart =)
Wiggo ligger och latar sig med grässtrå i mun
Laban har famnen full av jordgubbar
och Lilja äter glass och har midsommarkrans på huvudet.

Jag gjorde ljusa bottnar och en marängbotten
Fyllde med att tunnt lager jordgubbssylt,vaniljkräm
och skivade jordgubbar och chokladganache.
La ett lock av marsipan ovanpå
och spritsade med grädde
dekorationer i marsipan
blommor i SP.
Mumsigt!! =)

Ni får gärna rösta på min tårta =)
klicka på länken och gilla min tårta
som heter Sommarlov =)
Tack  =)))





Det var himla roligt att modellera sina egna barn=)
och de var nöjda med hur dom blev iallafall, även om de inte var kopior direkt. ;)



En skön sommar önskar jag er!!!
=))

2 kommentarer: