lördag 3 december 2011

Glutenfri gräddtårta.

Min systers mans mormor fyller år.
Och min systers man frågad om jag ville göra tårtan. =)

Men den skulle vara glutenfri och ingen choklad i tårtan
men det gick bra att dekorera lite med choklad om jag ville
och helst en gräddtårta.
=)
Sagt och gjort!


Jag fyllde den med hallon,grädde och glasscreme
täckte och spritsade med grädde,
dekorerade med hallon,blåbär,gelé och dekoreringschoklad.

Var första gången jag gjorde en glutenfri tårta
men jag tyckte bottnen blev bra ändå
kanske lite smuligare.
Använde mig av lika delar receptet som vanligt ,men använde potatismjöl
istället för vetemjöl då.
Bottnen blev hög och fin och sjönk inte ihop det minsta =)
Kan bara hoppas att den smakar bra nu oxå ;)









Grattis Karin!! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar