fredag 9 december 2011

Riktigt chokladig tårta!

Så var det Fredag igen, har varit lite hängig och inte helt frisk
men under dagens gång har det förbättrats =)
Så till Fredagmyset ville jag göra nåt gott, och JAG var sugen
på något chokladigt =) .
På Toves baka liten kaka blogg(som jag verkligen rekomenderar)
hittade jag recept på god chokladig tårtabotten som var saftig och lite tung
och en suuupergod chokladfrosting som jag fyllde och täckte tårtan med,
jag hade även krossade polkagrisar mellan.
Och ovanpå toppade jag enkelt med krossade och hela polkagrisar.
Enkelt och gott var det!
Den frostingen ska jag verkligen använda igen!! =)


Alltså:
Chokladtårta fylld och täckt med ultimate chocolate frosting
med en smak av julig polkagris =)



Försökte få den att se sådär smakligt rufsig ut
lyckades väl si och så med det
men
goood vad den!!!
=)



Frosting receptet måste jag dela med mig av:
(Alltså hittat på Toves baka liten kaka blogg)


9 dl florsocker
2,5 dl kakaopulver
180 g mjukt smör
1,25 dl mjölk
3 tsk vaniljsocker

Blanda allting i en skål och vispa ihop.
räcker till att spacklad eller täcka en tårta på ca 24 cm.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar