lördag 3 december 2011

Pepparkakshus.

Ärligt talat så har jag aldrig gjort något pepparkakshus förut.
Jag har tänkt många gånger,men som alltid på julen (iallafall för mig) så får jag varje
år skala bort sak efter sak som jag tänkt/velat göra/hinna med.
Pepparkakshus är en sådan sak tyvärr.
Men i år går jag ju i skolan och bakar, och såklart skulle vi göra peppishus!! =))
Jag fick göra två stycken vararv det ena jag tog hem till familjen =)
Det var himla kul att dekorera huset,och såhär i efterhand kommer jag såklart
på massa andra sätt jag kunde dekorerat det på =)
Men nu blev det så här.
Och hur som helst är jag iallafall himla nöjd med att vi i år har ett pepparkakshus här hemma
som JAG har gjort själv!  =))(brukar få från min mamma varje år annars)




som synes så bor det en liten gris i detta hus, resten av grisfamiljen
håller sig nog inne i värmen i huset ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar