söndag 14 november 2010

Fars dag tårtor!

Först trisslottstårtan som jag gjort åt en väns pappa
SP:n ville inte riktigt som jag ville, så jag blev inte nöjd
men jag hoppas att hon tycker att den duger.
Den är fylld med blåbär,vitchokladfluff och marshmallowfluff
spacklad med chokladsmörkräm
täckt o dekorerad med SP.(dum SP) ;)


Sen blev det ju en till mina barns pappa oxå förstås=)
Funderade en del på vad jag skulle göra ,men till slut blev det
denna draktårta =)
Jag tänkte så här: Han är stor och stark, älskar och skyddar oss
som en drake,och när han blir arg är det som om han sprutar eld ibland ;))
Skulle se ut som den klättrade på tegel oxå,lyckades sådär.
Han tyckte om den iallafall
får se ikväll om den smakar gott oxå.

Det är en rulltårta med hallongrädde och dajmkulor i
spacklad med chokladsmörkräm,täckt med Marsipan
dekorerad med SP.





Grattis på fars dag!!! =))

1 kommentar:

  1. Draken är ju jättehärlig! Kul att du också beskriver varför det blev just en drake ;-)

    SvaraRadera