fredag 21 oktober 2011

Bebisar, bebisar... =)

Ja, nu var det dags att bli hembjudna till nästa tjej från jobbet som fått bebis =)
Fast jag kunde inte komma denna gången heller=(, pga skolan.
Men en tårta kunde jag ju slänga ihop till dom andra att kunna fika på,såklart=)

En liten pojkbebis har hon fått,
så söt så är han =)
På tårtan ville jag ha en stork
och en liten bebis i ett knyte.
Nu är det så här att när jag gjorde bebisen en sen kväll häromdagen
så blev han lite för stor, typ lika stor som storken,som jag redan hade förberett då. ;)
Men jag orkade bara inte göra om bebisen,
så jag hoppade över knytet bebisen skulle ligga i
för annars hade det blivit allt för stort(tårtan var inte så stor o sig själv heller ju)
Han fick en liten filt över sig istället
och storken sitter och tittar på bebisen innan han flyger iväg för
att hämta och lämna nästa bebis ;)
Kan ju inte vara så lätt för storken att flyga långt med alla dessa bebisar
och sen bara lämna ifrån sig dom.Måste ju vara känslofyllt, eller hur?  ;)  ;)


Jag fyllde tårtan med:
Rårörda jordgubbar och grädde med mosad banan och hackad mjölkchoklad i,
spacklade med vaniljsmörkräm, täckte med SP och dekorerade med SP och marsipan.
Ps. Denna tårta gjorde jag även bottnen regnbågfärgad,blev häftigt,men glömde såklart
ta bild på det =(,får bli nästa gång.Ds





Stackars stork......
;)
..men lyckliga föräldrar som får sin lille pojk =))))





Grattis Emma och Ola till er lille Oliver!!!

2 kommentarer:

  1. Vilken underbar tårta! Storken måste vara bland den gulligaste jag har sett, så himla söt =) Härlig beskrivning också!

    SvaraRadera
  2. Tack, vad snäll du är!!
    Ja, man måste ha bra beskrivning när det inte blir som man tänkt sig... ;))

    SvaraRadera