torsdag 6 oktober 2011

Bebistårta.

På mitt jobb har två tjejer nyligen fått bebisar =)
Idag, ca en månad efter födslen, skulle vi få träffa nya bebisar
och nya mammor =).
Så mysigt ju att få lukta bebis.
Typiskt nog så kunde jag inte komma denna dag=(, då jag ju går i skolan på dagarna.
Men igår kom jag på att jag kan ju ändå göra en liten tårta som de kan fika på
efter frukosten de skulle mysa på ihop.
Så igår kväll "slängde" jag ihop denna bebistårta till dom=)
Allt, även tårtbottnen gjorde jag igårkväll,och jag var lite orolig att tårtan
då inte skulle bli så bra.Kan ju vara lite svårt att få den jämn när man lagt ihop
den samma kväll.
Men jag tyckte den blev rätt bra ändå under omständigheterna.=)
Inte så särskilt avancerad,men lite söt sådär iallafall.

Fyllde den med vad jag hade hemma och som skulle gå snabbt:
Lite hallonsylt, mosade hallon och chokladkräm
spacklade med vaniljsmörkräm.täckt och dekorerad med marsipan.




Välkommen till världen Gustav  och  Oliver!!  =)))

1 kommentar:

  1. Jättesöt, gillar speciellt knapparna och pyjamasen :-)

    SvaraRadera