lördag 15 oktober 2011

Doptårtor till Truls.

Truls mormor ville gärna ha två doptårtor till lille Truls annalkande dopkalas =)
Hon tyckte det var gulligt med en dopbebis på tårtan,typ som jag gjort en gång förut.
Jag tycker det är en ära att få göra doptårtor =)
Hur kul som helst, och dop/bebistårtor är ju så mysiga på något sätt.
På ena tårtan la jag en dopbebis med sitt gosedjur liggandes bredvid sig och på andra satte jag en typ Miranda nalle som kramade om samma slags gosedjur som dopbebisens.
Lite rosetter, namn och dopdatum och som avslutning glitter över allt
och sen var dom klara.=)

Jag fyllde dom med  Rårörda jordgubbar
grädde och vitchokladmousse
spacklade med mjölksmörkräm
täckte ena med SP och andra med marsipan
dekorerade med SP och marsipan.







Blev nöjd med dom faktiskt(man är ju så lätt självkritisk)
tycker dom blev söta.
Jag gillar verkligen att göra söta tårtor, bebistårtor osv, det är så roligt
med allt gulligt och glittrigt osv =)))))




Hoppas du får en fin dopdag truls!! =)

1 kommentar:

  1. De är jättesöta, båda två! Fina modelleringar! Tycker att det är något alldeles speciellt med dop- och namnkalastårtor =)

    SvaraRadera